VAKARCSKA (TEHÉNTÚRÓVAL)


Ma az egyik receptes oldalon megláttam a vakarcsot (Nálam azért kapott kicsinyítő képzőt, merthogy miniben készítettem el.) és akkor jutott eszembe, hogy én ezt már vagy 15 éve nem ettem!!!
Pedig gyerekkoromban imádtam! Nem is értem, hogy felejthettem el???!!!
Anyu mindig tehéntúróval készítette, de ahogy elnéztem más csak sima tejfölt tesz bele.
Én a hazai ízek nyomdokain haladok. Annyi változtatást csináltam, hogy nem egyben sütőttem meg, hanem kis négyzeteket nyomkodtam ki a tésztából. Ugyanis vannak szép kiszúróim, amik már türelmetlenül várták, hogy használatba lendüljenek...😀

HOZZÁVALÓK 25 DB-HOZ:

300 g liszt (nálam búzafinom- és teljes kiőrlésű vegyesen)
450 g túró
2-3 evőkanál tejföl
2 evőkanál zsiradék (nálam kacsazsír)

a nyújtáshoz kb. 1 csapott evőkanálnyi liszt

ELKÉSZÍTÉS:

 1. A túrót egy keverőtálba öntjük. Ha nagyon göröngyös, egy villával simára dolgozzuk.

2. Hozzáadjuk a lisztet, a sót és a zsiradékot. Összemorzsoljuk, majd gyúrjuk.





3. Végül annyi tejfölt adunk hozzá, hogy a tészta már ne legyen morzsalékos és formázhatóvá váljon.


4. Enyhén lisztezett nyújtólapon kb. 1,5 cm vastagságúra nyújtjuk.

Eredetileg ebben a formában - tetejét függőlegesen, majd vízszintesen négyzethálósra vagdosva - egyben tették a sütőpapírral bélelet tepsire, de én - mint írtam - kiszaggattam.

5. Előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 percig sütjük. Aki egyben hagyta, annak legalább 35-40 perc is szükségeltetik majd.


Jó étvágyat!

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések